Diskbråck :)))

I över fyra års tid har jag haft sjukt ont i min rygg. Inte varje dag, men flera gånger i veckan. En smärta som strålar ut i benet och gör ont på ett sätt som jag inte riktigt kan beskriva. Det finns liksom inget exakt här gör det ont, utan det gör ont överallt på något konstigt sätt. Och domnar och sticker och känns obehagligt. Jag har träffat läkare, sjukgymnaster, kiropraktorer osv. Alla har sagt olika. Jag har sträckt mig, jag har en inflammation, min ryggrad är sne och bla bla bla. Träna mer och ta värktabletter, har de sagt. Men för några veckor sen fick jag äntligen träffa en läkare som valde att skicka mig till röntgen. Det visade sig att en disk mellan ryggkotorna har gått sönder vilket gör att nerverna där i mellan kläms. Helt plötsligt känner jag mig inte så klen som har klagat för att jag haft ont. Det är ju faktiskt inte så konstigt om det gör ont när nerver kläms mellan ryggkotorna?
Iaf, det blir ju inte bättre bara av att veta vad smärtan beror på. Nu kan vi ju faktiskt försöka göra något åt detta, och inte bara chansa på vad som kanske kan hjälpa. Dock så är mitt liv helt upp och ner de här veckorna ( på ett bra sätt) så jag ska ta tag i det nästa vecka. Har jag haft ont i fyra år kan jag vänta en vecka till.
Jag har i alla fall min tens-apparat (som jag älskar, och rekommenderar alla som har ont i ryggen att köpa).
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0